Zleć obsługę i zarządzanie najmem w Warszawie

Nie szukaj najemcy. Wynajmij nam swoje mieszkanie z gwarancją czynszu. Zapewnij sobie stały przychód, bezpieczeństwo i spokój.

Dlaczego warto rozważyć profesjonalne zarządzanie najmem?

Maksymalizacja zysku

Podnosimy zysk z najmu średnio o 4.204 zł (w skali roku)

Weryfikacja najemców

Dokładne sprawdzenie najemców zapobiega przyszłym problemom

Przewidywalność finansów

Otrzymasz płatność nawet w sytuacji, gdy najemca nie płaci

Bezpieczeństwo

Umowa najmu maksymalnie chroniąca Twoje interesy

Spokojna głowa

Nie przejmuj się problemami z lokatorami, naprawami i rozliczeniami

Wolny czas

Poświęć go na rzeczy ważne dla Ciebie

Flatmate w liczbach

ponad 4.000.000 zł

czynszów wypłaconych właścicielom

ponad 700

zweryfikowanych lokatorów

już 5 lat

odciążamy właścicieli w wynajmie

tylko 2 minuty

miesięcznie poświęcisz na wynajem

tyle zajmie Ci sprawdzenie stanu konta

Zarządzanie najmem krok po kroku

Co się stanie po kontakcie z Flatmate?

Krok 1

Bezpłatna konsultacja

Podczas krótkiej wideorozmowy sprawdzimy, jak możemy Ci pomóc i odpowiemy na Twoje pytania.

Krok 2

Sprawdzenie nieruchomości

Oszacujemy wysokość czynszu i zweryfikujemy, czy możemy podnieść atrakcyjność Twojego mieszkania.

Krok 3

Umowa i przygotowanie mieszkania

Skompletujemy dokumenty i podpiszemy umowę. Następnie wykonamy aranżację wnętrza i profesjonalną sesję zdjęciową.

Krok 4

Poszukiwanie i weryfikacja najemcy

Po sesji zdjęciowej umieścimy ogłoszenia w Internecie i rozpoczniemy prezentacje mieszkania. Starannie zweryfikujemy najemcę przed zawarciem umowy.

Krok 5

Bieżąca obsługa nieruchomości

Zajmiemy się wszelkimi problemami dotyczącymi lokatorów, usterek, płatności czy rozliczeń, aby maksymalnie Ciebie odciążyć.

Często zadawane pytania

Pełna obsługa techniczna mieszkania jest nieodłącznym elementem naszej usługi. Posiadamy bazę zaufanych fachowców, którzy wykonują wszystkie zlecane przez nas prace i naprawy. Drobne i niskokosztowe naprawy są organizowane od razu, natomiast większe naprawy czy też wymiany sprzętów AGD są uprzednio konsultowane z właścicielem, aby omówić możliwe opcje oraz wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie.

Od momentu przekazania najemcy kluczy, z prawnego punktu widzenia właściciel może wejść do mieszkania tylko po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty (z min. 1-dniowym wyprzedzeniem) oraz po potwierdzeniu przez nas tego terminu z lokatorami. Jeśli chciałbyś okresowo zobaczyć stan mieszkania, prosimy o kontakt, wówczas bez problemu skoordynujemy ustalenie pasującego wszystkim terminu.

Każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, kierujemy się racjonalnym i logicznym wyjaśnieniem przyczyny zniszczenia i opinią fachowca. Jeśli np. sprzęt AGD popsuje się, ponieważ był niewłaściwie używany lub został uszkodzony przez najemcę wtedy on pokrywa koszt takiej naprawy lub zwraca równowartość uszkodzonego mienia. Jeśli okaże się, że usterka powstała niezależnie od najemcy, a sprzęt był użytkowany prawidłowo, wówczas właściciel ponosi koszt amortyzacji wyposażenia mieszkania.

Koszt drobnych napraw i konserwacji wynikających ze zużycia i użytkowania np. poluzowane uchwyty w szafkach czy też wymiana żarówek przechodzą na najemcę.

Działając na rynku od 4 lat, wiemy na co najemcy faktycznie zwracają uwagę podczas poszukiwań mieszkania, dzięki czemu wiemy jak wyróżnić mieszkanie by rzucało się w oczy na tle innych i wynajmujemy je szybko. Przed podjęciem współpracy dokonujemy audytu mieszkania, po którym w razie potrzeby otrzymujesz od nas gotową listę na co zwrócić uwagę wraz z listą zakupową z produktami, które znamy i polecamy (skupiając szczególną uwagę na stosunek jakości do ceny).

Zwykle nie więcej niż 30 dni. Jeżeli w ciągu pierwszych 7 dni od publikacji oferty zainteresowanie nie jest satysfakcjonujące, modyfikujemy ofertę, aby przyciągnąć większą liczbę osób zainteresowanych prezentacją mieszkania. Skonsultujemy z Tobą początkowo zakładaną wysokość najmu, by zoptymalizować szybkość wynajęcia mieszkania i maksymalnie ograniczyć okres pustostanu. Skuteczność wynajmu zależy od wielu czynników, w tym również od kalendarza akademickiego.

Każdy najemca przechodzi nasz kilkuetapowy proces weryfikacji m.in. sprawdzenie w Krajowym Rejestrze Długów i Biurze Informacji Gospodarczej oraz weryfikację zatrudnienia. Ponadto w mieszkaniach wynajmowanych na pokoje pilnujemy, aby pomiędzy najemcami nie było dużej różnicy wiekowej i barier językowych.

Każdorazowo wyceniany najem nieruchomości na podstawe aktualnej sytuacji na rynku najmu. Optymalnym scenariuszem jest wynajęcie mieszkania w ciągu miesiąca od wystawienia oferty, jeżeli zajmuje to dłużej – prawdopodobnie cena jest przeszacowana w stosunku do innych nieruchomości w zbliżonej lokalizacji i o podobnych parametrach.

Warto mieć na uwadze, że z perspektywy opłacalności ciągłość najmu jest często istotniejsza od maksymalizacji ceny. Zbyt wysoka cena powoduje mniejsze zainteresowanie, a co za tym idzie mniejszą pulę potencjalnych najemców, z którym możemy wyselekcjonować docelowych lokatorów. Dodatkowo powoduje to też pustostany, które w ogólnym rozrachunku są mniej opłacalnym scenariuszem niż obniżenie czynszu najmu.

Ogłoszenia standardowo wystawiamy na portalu OLX oraz kilkudziesięciu grupach na Facebooku, co z naszego doświadczenia przynosi najlepsze rezultaty. Posiadamy również własną bazę najemców, którzy polecają nasze mieszkania znajomym, przeprowadzają się pomiędzy naszymi mieszkaniami itd.

Naszym celem jest zapewnienie przychodów z najmu, który nie angażuje Twojego czasu. Zajmujemy się wszelkimi czynnościami, które obciążają właściciela przy własnoręcznym najmie.

Dodatkowo zapobiegamy wielu problemom, które mogą pojawić się przy współpracy z lokatorami, dzięki ustandaryzowanym procedurom i skrupulatnie przygotowanej dokumentacji.

Nie, nasze wynagrodzenie jest pobierane od faktycznych wpływów z najmu. Jeżeli właściciel nie ma wpływów – my również nie pobieramy opłaty za obsługę mieszkania.

Najemca dostaje automatyczne powiadomienia o zbliżającym się terminie płatności. Kontaktujemy się z nim już pierwszego dnia po upływie terminu płatności i prowadzimy miękką windykację aż do momentu wpłaty pełnej kwoty.
W rzadkich przypadkach – opóźnień większych niż tydzień – wysyłamy wezwania do zapłaty i podejmujemy kroki w kierunku rozwiązania umowy z takim najemcą.

Jeżeli zajdzie taka konieczność – przekazujemy sprawę firmie windykacyjnej, która w kolejnych etapach uruchamia również twardą windykację, łącznie z prowadzeniem sprawy w sądzie i egzekucją komorniczą. Dodatkowo współpracując z BIG i KRD, niepłacący najemcy są zgłoszeni jako dłużnicy, co skutkuje blokadą gospodarczą (czyli brakiem możliwości wzięcia rat czy też karty kredytowej), co często przyspiesza zwrot należności z najmu.

Z uwagi na to, że polskie prawo w takich sytuacjach jest bardziej przychylne najemcom, najlepszym leczeniem jest profilaktyka, czyli w tym przypadku restrykcyjna weryfikacja, dzięki której z dużą dozą prawdopodobieństwa unikamy tego typu przypadków.

Dodatkowo, by wyjść naprzeciw takim obawom, opracowaliśmy system rozliczenia Flatmate Safety opierający się na rozłożeniu ryzyka na pulę mieszkań. Dzięki temu nawet w przypadku braku płatności ze strony najemcy, właściciel otrzymuje przelew dzięki “poduszce bezpieczeństwa”, którą zapewnia duża grupa mieszkań i – z uwagi na rozmiar grupy – potrącane są niewielkie kwoty.

Każdy rodzaj mieszkania, w zależności od lokalizacji i standardu wymaga z naszej strony innego planu działania i nakładu pracy. Podczas bezpłatnej konsultacji nasz specjalista od onboardingu nowych mieszkań, po zapoznaniu się z parametrami Twojego mieszkania, przedstawi najlepiej dopasowany pakiet oraz warunki współpracy.

Naszym celem jest zapewnienie Ci bezobsługowego najmu, dlatego oferujemy również regulowanie, rozliczanie oraz opłacanie prognoz i rachunków za wszelkie media związane z lokalem. Jeśli natomiast wolisz dokonywać płatności samodzielnie, nie ma problemu. Będziemy wówczas prosić wyłącznie o przesyłanie dokumentów do nas, byśmy mogli na bieżąco rozliczać najemców, a środki wpłyną bezpośrednio na Twoje konto.

Sprawdź, co mówią nasi klienci!

Paweł
Pawełwłaściciel mieszkania 64 m2 na Targówku
Read More
Świetna współpraca na każdym etapie. Jestem spokojny, że moje mieszkanie jest w dobrych rękach i zarabia nie angażując mojego czasu. Serdecznie polecam!
Aleksandra
Aleksandrawłaścicielka kilku mieszkań na Mokotowie
Read More
Jako właścicielka kilku mieszkań współpracuję z Flatmate od dłuższego czasu i jestem jak najbardziej zadowolona z ich usług. Jeśli cenisz swój czas takie rozwiązanie jest strzałem w dziesiątkę.
Piotr
Piotrwłaściciel 2 kawalerek na Żoliborzu i mieszkania 61 m2 na Mokotowie
Read More
Jestem bardzo zadowolony z usług Flatmate. Od początku współpracy wszystko jest realizowane zgodnie z umową i ustaleniami. Rzetelnie, przejrzyście i co najważniejsze – profesjonalnie. Szczerze polecam.
Paweł
Pawełwłaściciel 6 kawalerek na Mokotowie
Read More
Flatmate kompleksowo i profesjonalnie zajęli się moim mieszkaniem. Oszczędza to mój czas i kłopoty związane z formalnościami i najemcami, w pełni polecam.
Bogusław
Bogusławwłaściciel mieszkania 51 m2 w Śródmieściu
Read More
Pełen profesjonalizm i rozsądna cena, święty spokój, że mieszkanie jest wynajęte, a ja nie muszę w związku z tym robić nic – bezcenne.
Previous
Next

Oddaj mieszkanie pod opiekę

Wypełnij formularz

Sprawdzimy czy możemy zaopiekować się mieszkaniem o podanych przez Ciebie parametrach

Spotkanie online

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania

Podpisz umowę, przekaż klucze i... gotowe!

Przekonaj się jak spokojny i bezpieczny może być wynajem